Approximating Pi / Clarence Barlow / Barcelona So Límit / Zèppelin Expandit 2012 Arxiu / Archivo / Archive Presentació / Presentación Convocatòria internacional 15 de Novembre de 2012 Convocatoria internacional 15 de Noviembre de 2012 International call November 15, 2012 Obres rebudes Obras recibidas Received works Activitats / Actividades Seminari Taller d'Espacialització de So / Seminario Taller de Espacialización de Sonido 4-8/02/2013 16.00-20.00 Hangar ZèppelinExpandit2012 / ZeppelinExpandido2012 / Concert Multifocal / Concierto Multifocal 30/11/2012 . 20.00 . Hall del CCCB BarcelonaSoLimit: Exposició de so i música / Exposición de sonido y música BarcelonaSoLimit: Obres presentades a la Convocatòria / Obras presentadas a la Convocatoria Paulo Hartmann : Acció participativa amb SmartPhones / Acción participativa con smartphones Concert Multifocal / Concierto Multical 19/10/2012 . 20.00 . Mirador CCCB CageMixTuring Irish Circus Electronic Live Ensemble Escolta multifocal de fragments memorables de l'obra de John Cage modulats per un algorisme implementat en una màquina de Turing virtual i expandida als 17 altaveus que integren el dispositiu d'espacialització sonora de l'Orquestra del Caos / Escucha multifocal de fragmentos memorables de la obra de John Cage modulados por un algoritmo implementado en una máquina de Turing virtual y expandida a los 17 altavoces que integran el dispositivo de espacialización sonora de la Orquesta del Caos Concert / Concierto Zona Franca . Lali Barrière . 25/05/2012 . 20.00 . Mirador CCCB BSL al/en el/ at CCCB Nota de premsa en PDF Nota de prensa en PDF |
Clarence Barlow Clarence Barlow 1945: born into the Anglophone minority of Calcutta, going there to school and college, studying piano, music theory and natural sciences. 1957: first compositions. 1965: B.Sc. at Calcutta University, thereafter conductor and music theory teacher at the Calcutta School of Music. 1968: moved to Cologne, studying (-1973) composition and electronic music at Cologne Music University. 1971-1972: studies at the Institute of Sonology, Utrecht University. 1971: first use of computers for composition. 1982+: initiated, co-founded and chaired GIMIK: Initiative Musik und Informatik Köln, of which he is now honorary member. 1982-1994: taught computer music at the Darmstadt Summer Courses for New Music. 1984-2005: taught computer music at Cologne Music University. 1988: Director of Music, XIVth International Computer Music Conference, held in Cologne. 1990-1991: visiting professor of composition, Folkwang University Essen. 1990-94: Artistic Director, Institute of Sonology, The Hague Royal Conservatoire. 1994-2006: Professor of Composition and Sonology at the same place. 1994-2010: member of the Académie Internationale de Musique Electroacoustique, Bourges. 2005-2006: visiting professor of composition, School of Music and Performing Arts ESMAE, Porto. 2006- : Corwin Professor and Head of Composition, Music Department, University of California Santa Barbara. More about Clarence Barlow at: http://www.rlow.org |