Relaxat. Concierto de Joan Saura en el CCCB

 

RELAXA'T!
Concierto de Joan Saura amb la col.laboració d'Anna Subirana - veu

Miércoles 3 de diciembre de 2008
a las 20:30h en el Hall del CCCB.
Entrada Libre

Centre de cultura contemporània de Barcelona
Calle Montalegre 5. o8001 - Barcelona

Joan Saura. Relaxa't sonoscop

Estreno de la pieza sonora Relaxa't! de Joan Saura, encargada por el INAEM (Instituro nacional de las artes escénicas y de la música) a través de la Orquestra del Caos, para ser estrenada en el CCCB.

JOAN SAURA

Teclista (sampler), compositor i improvisador.

Ha estat membre fundador dels grups: Koniec, Orquestra del Caos, Rambla, Blay Tritono i del col.lectiu d'improvisadors IBA.

Com a improvisador ha realitzat actuacions amb un gran numero de músics com ara Nuno Rebelo, John Zorn (Cobra), Peter Kowald, Evan Parker, Le Quan Ninh, Carlos "Zingaro", Butch Morris, Seve Noble, etc. i amb els ballarins Olga Mesa, Angels Margarit, Andrés Corchero, Rosa Muñoz, Constanza Brncic, Joan Palau, Marga Guergué i Alexis Eupierre entre d´altres.

Actualment forma part dels grups Trio Local (amb Agustí Fernandez i Liba Villavecchia ), Pole Pole (amb Madish Falzoni i Imma Udina), Araki (amb Anna Subirana) i Les Anciens (amb Enric Cervera, Eduard Altaba i Oriol Perucho)

Com a compositor ha treballat principalment en la composició de
bandes sonores per a vídeo, teatre i sobre tot dansa. En aquest
terreny destaquen les col.laboracions amb Mudances, Andrés Corchero, Lanonima Iimperial, Nats Nus i Tomas Aragay.


ANNA SUBIRANA

Cantant, actriu, compositora i improvisadora.

A estat membre del grup a capella Stupendams i del duet Araki. Ha col.laborat entre d'altres amb els musics Imma Udina, Liba Villavecchia i Matt Davis, les ballarines Constanza Brncic, Rosa Muñoz, Hisako Horikaua i Ayazo Zushi, les pintores Rosa Martí i Mireia Zantop, amb els dramaturgs Magda Puyo, Txiki Berraondo i Doménech Reixac i amb el grup de llums i ombres La Cònica / Lacònica

***

"¿Y cual es el propósito de escribir música? Uno es, por supuesto, no ocuparse de propósitos, sino de sonidos. O quizás la respuesta debe darse en forma de paradoja: una falta de propósito intencionada o un juego sin propósito. El juego, sin embargo, es una afirmación de vida, no un intento de extraer orden del caos, ni de sugerir mejoras en la creación, sino simplemente un modo de despertar a la vida misma que vivimos, que es maravillosa una vez que apartamos nuestra mente y nuestros deseos de su camino y la dejamos actuar por sí sola".

John Cage



"Nuestros oídos son extraordinariamente sensibles. Supongamos que
calculamos la máxima distancia a la que podríamos percibir una fuente
sonora de un watt y 3500Hz, distancia a la que el sonido estará en el
límite de nuestra audición. Si suponemos que el sonido se difunde
uniformemente en todas direcciones, la respuesta es 564 km.
Naturalmente no existe forma de realizar este experimento, pues hay
demasiadas interferencias, pero este cálculo da una idea de la notable
sensibilidad de nuestro oido."

LOS SONIDOS DE LA MUSICA
John R. Pierce